خرید پمپ آب خانگی به پمپی گفته می شود که در مصارف خانگی و به منظور افزایش فشار آب و بالا بردن آبدهی متناسب در خروجی شیرهای ساختمانی از آن استفاده می شود. با توجه به بالا رفتن متراژ و تعداد منازل و فشار کم آب استفاده از پمپ بسیار رواج پیدا کرده است. انواع پمپ آب خانگی عبارت است از  اسب بخار، یک اسب بخار، یک ونیم اسب بخار و دو اسب بخار.

پمپ های آب نوعی از وسایل مکانیکی هستند که برای منتقل کردن آب یا زیاد کردن و بهبود بخشیدن به فشار آب می توان از آنها بهره گرفت. پمپ ها کاربری های مختلفی دارند و در دسته های پمپ آب خانگی، باغبانی، کشاورزی، صنعتی و غیره دسته بندی می شوند.

برای هر نوع از دسته بندی های فوق نوعی خاص از پمپ آب قابل استفاده است که هر یک فاکتورهای مخصوص به خود را دارا می باشند و تمامی احتیاجات در آن حوزه ها را برآورده می کنند.

خرید پمپ آب خانگی به پمپی اطلاق می شود که برای بیشتر کردن فشار آب مصرفی در مجتمع های مسکونی و ساختمان های خانگی استفاده می شود. در منازل مسکونی هم عموما از پمپ های آب بهره می برند و این امر خصوصا در ساختمان های بزرگ که دارای چندین طبقه هستند قابل مشاهده است.

در این نوع ساختمان ها برای اینکه فشار آب توانایی رسیدن به طبقه های بالاتر را ندارد معمولا در این طبقات با کمبود آب مواجه هستند. با بهره گرفتن و خرید پمپ آب خانگی این فشار تقویت شده و با قدرت زیاد پمپاژ می شود و در نتیجه این مشکل تا حد زیادی از بین خواهد رفت. جالب است بدانید این دستگاه انواع مختلفی دارد که قیمت انواع پمپ آب خانگی با توجه به برند و ویژگی های آن متغیر است.

پمپ هایی که استفاده ی خانگی دارند تحت فشار هستند و انواع آن ها را از روی قدرت اسب بخار می توان شناسایی کرد. این دسته از پمپ ها عموما بین پنج دهم اسب بخار تا دو اسب بخار قدرت دارند که این میزان می تواند بیشتر نیز شود.

اگر به دنبال پیدا کردن ویژگی ها و مشخصات پمپ آب خانگی هستید باید روی آن به دنبال پلاک معرفی باشید. روی این پلاک کلیه ی اطلاعات مهم در مورد پمپ من جمله کارخانه ی تولید کننده ی آن، نوع پمپ، ولتاژ مصرفی پمپ، میزان قدرتی که پمپ دارد و بر اساس اسب بخار و یا کیلو وات بیان می شود، جریان مصرف شده به وسیله پمپ، تعداد دور موتور پمپ، بیشترین مقدار فشار آبی که پمپ می تواند تولید کند، اندازه ی لوله ی وارد و خارج شدن آب به پمپ و همچنین بیشترین میزان دبی خروجی پمپ آب موجود است.