هیئت محترم دولت طی مصوبه شماره 99517/ت49016 ﻫ مورخ 01/09/1393، آیین نامه اجرایی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب سال 1388 را تصویب و ابلاغ نموده است. بر این اساس و به استناد مواد 5 و 9 آیین نامه اجرایی و همچنین با تکیه بر نامه شماره 111321/60 مورخ 18/05/1394 معاونت محترم طرح و برنامه وزارت متبوع مبنی بر اینکه اطلاعات عمومی کلیه طرحها، بنگاهها و واحدها به تفکیک و اعم از نام واحد، آدرس، اطلاعات تماس ، آدرس پرتال و سایتها ی اطلاع رسانی، ایمیل، محصول و خدمات ارائه شده جزء اقلام محرمانه تلقی نمی گردد.

شرایط و قوانین استفاده از خدمات اینفوجاب

این شرایط و ضوابط برای تمامی کسانی که حساب کاربری خود را ایجاد و یا در وب سایت و یا اپلیکیشن اینفوجاب مارکت به عنوان کاربر فعالیت می‌نمایند، لازم الاجرا است. کاربران موافقت خود را با این شرایط و قوانین، به وسیله انتخاب آن در هنگام ثبت نام و مطالعه آن در وب سایت یا اپلیکیشن اینفوجاب مارکت، اعلام می‌نمایند. همچنین بنابراین قوانین، وظایف و مسئولیت‌های اینفوجاب مارکت در قبال کاربران و اطلاعات نمایش داده شده در وب سایت و یا اپلیکیشن اینفوجاب مارکت و کلیه پلتفرم های این مجموعه مشخص می‌گردد.

تعاریف

کاربر

هر مراجعه کننده به وب سایت و یا اپلیکیشن اینفوجاب مارکت، به عنوان یک کاربر محسوب شده و بنابراینکه ثبت نام نموده و وارد حساب کابری خود شده باشد یا خیر، دسترسی‌های گوناگونی نظیر جستجو در کسب و کارها، استفاده از کلیه سامانه های ارسال پیامک،ارسال پیامک صوتی،ثبت کسب و کار و محصولات خود،ثبت مناقصه و مزایده،ثبت آگهی استخدام و رزومه شغلی را خواهد داشت.

محتوا

"محتوا" به معنای متن، تصاویر و عکس‌ها، فایل‌های صوتی و تصویری، داده‌های موقعیت مکانی و همه اشکال دیگر داده‌ها یا ارتباطات درونی وب سایت یا اپلیکیشن اینفوجاب مارکت است. "محتوای عمومی کاربر" به معنی محتوای ارسالی و یا دریافتی، از طریق ارتباط با سایت یا اپلیکیشن اینفوجاب مارکت، مانند ثبت آگهی شغلی، ثبت تصاویر، بررسی و گزارش خطا، ثبت موقعیت مکانی، ... پیام‌ها و اطلاعاتی است که از کاربر ممکن است به صورت عمومی نمایش داده شود. "محتوای شخصی کاربر" به معنی محتوای ارسالی و یا دریافتی، از طریق ارتباط با سایت یا اپلیکیشن اینفوجاب مارکت، مانند موقعیت مکانی کاربر، مشخصات کاربری نظیر پست الکترونیکی، شماره تماس و رمز ورود، جستجوهای کاربر و علایق وی، به همراه تمامی اطلاعاتی از کاربر است که به صورت عمومی نمایش داده نشده و تنها خود کاربر به آنها دسترسی دارد و اینفوجاب مارکت از آنها تنها به منظور برقراری ارتباط و یا ارائه پیشنهادات ویژه و نتایج جستجوی دقیق تر به کاربر استفاده می‌نماید.

اینفوجاب مارکت

اینفوجاب مارکت بانک اطلاعات مشاغل و سامانه بازاریابی،نمایش اطلاعات فروشگاه ها و صنایع و بستر ارتباطی مشاغل با مردم و بلعکس و توضیحات دیگری مربوط به کسب و کارها و تمامی اماکن عمومی یا خصوصی در سطح کشور است که به وسیله ارتباط کاربران با آن از طریق بستر وب سایت و یا اپلیکیشن‌های تلفن همراه، این اطلاعات ارائه شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینفوجاب مارکت شامل وب سایت اینفوجاب مارکت به نشانی infojob.ir و همچنین اپلیکیشن اندروید و آی.او.اس و نرم  افزار سیستمی با نام اینفوجاب مارکت است که در تمامی مارکت‌های اپلیکیشن‌های تلفن همراه، قابل دریافت و استفاده است.

ثبت کسب و کار

هر کاربر می‌تواند موقعیت مکانی خاصی را بر روی نقشه انتخاب و اطلاعات مکانی عمومی یا خصوصی را در آن موقعیت ثبت نماید. مکان ثبت شده مورد بررسی اینفوجاب مارکت قرار خواهد گرفت و در صورت عدم رعایت قوانین محتوایی حذف خواهد شد، اما مسئولیت محتوای ارائه شده در صفحه کسب و کار، تا زمانی که کاربری مالکیت آن را بر عهده نگرفته باشد، با کاربر ایجاد کننده صفحه خواهد بود.

صاحب یا مالک کسب و کار

کاربری که در وب سایت ثبت نام نموده و اطلاعات کاربری خود را به صورت کامل وارد کرده و شماره تماس آن مورد تایید می باشد، می‌تواند درخواست مالکیت یک مکان خصوصی را نموده و یا با دارا بودن معرفی نامه کتبی از سازمان مربوطه مدیریت مکانی عمومی یا سازمانی خاص را در بر عهده بگیرد، که پس از بررسی اینفوجاب مارکت و در صورت صحت اطلاعات ارائه شده توسط کاربر این مالکیت به وی اهدا خواهد شد. به این ترتیب از لحظه اهدا مالکیت صفحه به کاربر درخواست کننده، مالک کسب و کار مسئولیت اصلی اطلاعات ارائه شده در صفحه کسب و کار منتصب به خود را خواهد داشت.

قوانین

قوانین و مقررات محتوا

هرگونه استفاده از محتوا تنها با اجازه اینفوجاب مارکت امکان پذیر است و در صورت اجازه ارائه محتوا در قالب‌های گوناگون و یا به صورت نقل قول، ذکر منبع الزامی است. اینفوجاب مارکت در رابطه با صحت و موضوع هرگونه محتوایی که کاربران ایجاد کرده و به اشتراک میگذارند، هیچگونه مسئولیتی ندارد. اینفوجاب مارکت از تمامی محتواهایی که از کاربر دریافت نموده و در اختیار دارد، تنها در راستای ارائه پیشنهادها و خدمات بهتر به کاربر، استفاده می نماید. کشف، پیاده‌سازی، مهندسی معکوس و یا هر اقدام دیگری برای استخراج هر نوع کد، ایده و یا الگوریتم از هر بخشی از اینفوجاب مارکت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد. مسئولیت نحوه دسترسی و استفاده از محتوای اینفوجاب مارکت با کاربر است.

قوانین و مقررات حفظ حریم خصوصی و حساب کاربری

اینفوجاب مارکت موظف است امنیت اطلاعات حساب کاربری افراد را تضمین نماید و برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به آن تمام تلاش خود را به کارگیرد. دسترسی به اطلاعات شما تنها توسط شرکت اینفوجاب مارکت و کسانی که بنابر وظیفه فنی خود به سرورهای اینفوجاب مارکت دسترسی دارند امکان‌پذیر خواهد بود. از اطلاعات حساب کاربری ممکن است در مواردی همچون اطلاع رسانی ایمیلی، پیامکی و نوتیفیکیشن، تنها از طرف اینفوجاب مارکت استفاده گردد. هرکاربر پس از ایجاد حساب کاربری، یک کلمه عبور خواهد داشت که مسئولیت نگهداری و عدم فاش شدن آن با خود کاربر خواهد بود و عواقب سوء استفاده از حساب کاربری در صورت عدم نگهداری مناسب از کلمه عبور توسط کاربر، متوجه خود او خواهد بود. یک فرد نمی‌تواند چند حساب کاربری داشته باشد و مسئولیت مشخصات حساب کاربری با فرد ایجاد کننده آن است. از اسامی و مشخصات افراد معروف و یا اسامی جعلی و توهین آمیز برای ایجاد حساب کاربری، نمی‌توان استفاده کرد. از اطلاعات حساب کاربری در خارج از اپلیکیشن و وب سایت اینفوجاب مارکت استفاده نخواهد شد و کاربر می‌تواند در صورت تمایل حساب کاربری خود را حذف نماید. یک کاربر برای افراد غیر، بدون اجازه آنها، نمی تواند حساب کاربری ایجاد نماید و مسئولیت آن، با شخص ایجاد کننده حساب کاربری است. هیچ کدام از کاربران در اینفوجاب مارکت و یا خارج از آن به اطلاعات محتوای شخصی کاربر دیگر دسترسی ندارند و نمی‌توانند آنرا مشاهده و یا جستجو نمایند. اینفوجاب مارکت مختار است که در صورت عدم رعایت قوانین، صحت محتوا و هرگونه شکایت قانونی از یک حساب کاربری، آن حساب کاربری را حذف یا اصلاح نماید.

قوانین و مقررات تبلیغات

اینفوجاب مارکت بستر تبلیغات و معرفی کسب وکارهای گوناگون را به مخاطبان هدف، فراهم کرده است و با ثبت قراردادهای تبلیغاتی، این خدمات را به کسب وکارها ارائه می‌نماید. با این حال، از آنجا که رسالت اصلی اینفوجاب مارکت معرفی مشاغل گوناگون و فراهم آوردن بستر بازاریابی به مخاطبان است، برخی کسب و کارها بدون آنکه هزینه و قراردادی جهت تبلیغات، با اینفوجاب مارکت به امضاء رسانده باشند، در اینفوجاب مارکت به صورت ویژه معرفی می‌شوند و این حق برای اینفوجاب مارکت محفوظ است و کسب و کارهای طرف قرارداد نمی‌توانند دخالتی در این زمینه نمایند.

قوانین و مقررات مالک کسب و کار

طبق ماده 3 آیین نامه اجرایی ماده 7 قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

کاربری که پیش از دیگران تقاضای مالکیت یک کسب و کار را نموده باشد و صحت اطلاعات وی مورد تایید قرار گرفته باشد، مالک کسب و کار بوده و مسئولیت تمامی محتوای مربوط به کسب و کار با وی است و اینفوجاب مارکت هیچگونه مسئولیتی در قبال درستی و یا نادرستی اطلاعات ثبت شده ندارد. در صورتی که فردی ادعای مالکیت کسب و کاری را دارد که پیش از این کاربر دیگری مالکیت آن را بر عهده گرفته است، تنها می تواند گزارش خطا نماید تا بررسی های لازم در جهت تصحیح مالکیت کسب و کار صورت گیرد. اینفوجاب مارکت مختار است که در صورت عدم رعایت قوانین، صحت محتوا و هرگونه شکایت قانونی از صفحه کسب و کار، آن صفحه را حذف یا اصلاح نماید.

بروز رسانی دی ماه 1395